Pages

Thursday, December 27, 2012

Y>E>H....Year End Holiday

22 Disember 2012

Assalamualaikum dan selamat pagi...agak lama aku tidak menghupdate blog..tk der citer tuk di kongsi bersama...so hari ni aku just nk update ttg percutian hujung tahun bersama isteri tersayang...owwhh Y.E.H...as usual..kebiasaan cuti sekolah pasti setiap keluarga akan bercuti bersama..termasuklah aku n isteri.. so percutian ujung tahun ni kami memilih tuk melawat PULAU PANGKOR.. sempena tahun melawat perak 2012..kikikiki....

Perjalanan dari Tg Malim jam 11.00 pagi..agak kelewatan sebab blk drpd shopping di kl dh lewat..badan agak lenguh2 so pagi sabtu ni layan tdq dulu baru laaaaaaaa mula perjalanan... Pagi sabtu yang ceria se ceria perasaan kami yg x sabor nk pi bercuti...jam 3 ptg kami sampai di pekan lumut setelah aku di serang sakit gigi tetiba..sib baik ada ubat tahan sakit..alhamdulillah selamat gak sampai..huhuhu

setibanya kami di jeti..kami di sambut oleh pakcik mail yg akan sediakan kenderaan kami di sana..kami dgn rela hatinya telah sewa motor rm 30 tuk satu hari..jeng jeng jeng..pakcik mail nasihatkan kami supaya tidak masuk ke pulau pangkor hari ni sebab chalet n hotel semua dh habis..atas kedegilan kami..kami nk masuk gak..mana tau kot2 ada kosong....
kami naik feri jam 4 petang...mmg ramai gila babeng org kt jeti..agak berebut skit la..tp kami maintain cool..

PANGKOR here we come....perkataan pertama kuar dr mulut gue setelah selamat smpai dengan menaiki feri selama 20 min...perjalanan kejap jer..nk beratur masuk n kuar feri tu yg lama..huhuhu..setelah tiba di pangkor..kami dapat motor yg telah di sewa oleh pakcik mail tu..dan rasa bertuah sgt..sebab ada hotel yg biliknya kosong tetiba..alhamdulillah..berkat doa kami..tq Allah...kami check in jam 5 ptg..n bersiap2 tu ke pantai TELUK NIPAH....last skali aku pi teluk nipah pada tahun 2009 tuk kursus induksi umum..
setelah puas merempit..akhirnya smpai di teluk nipah...wow...perubahan yg amat ketara. bagi aku teluk nipah sgt cantik berbanding dulu..teruja tuk explore kat sini..walaupun dh pernah pergi b4 this..jom layan aksi kami bergambor di teluk nipah....

siap ada colour block nya bangunan..teruja sgt..

menikmati sunset di teluk nipah..
 gigih beli selipar sama semata-mata tuk ke teluk nipah...that cute..kikikiki
sebelum ni aku tk pernah pun explore pulau pangkor..kalau datang pun sekadar kursus n family day..x leh nk jalan2 sgt..so pagi2 ahad  kami merempit tuk pi breakfast n jalan2 di pulau..x tau plak kt sini ada kota peninggalan belanda..x derapa yg menarik pun..just kota peninggalan belanda....

dah bohsan jalan2 apa lagi..masa tuk mandi la..kikikikiki....

pulau pangkor dh di terokai..alhamdulillah aku dh pun tunaikan 1 daripada wish list isteriku...banyak wish list dia..mostly aku dapat tunaikan..walaupun dalam serba kekurangan..aku cuba tuk membahagiakan nya..terima kasih syg..hadir dalam hidup b..semoga kita mendapat kebahagiaan di dunia dan di akhirat...love u selamanya....dalam perjalanan balik...singgah sebentar di menara condong teluk intan..betul2 melawat perak ni..huhuhu..cuaca sgt panas..so kami brenti sekejap jer..huhuhuh

Alhamdulillah..selamat gak smpai di tg malim...........